Publieksservice

De Publieksservice van Natuur & Milieu behandelt alle vragen en informatieverzoeken die via e-mail of telefoon binnenkomen vanuit het publiek.

De Publieksservice van Natuur & Milieu behandelt alle vragen en informatieverzoeken die via e-mail of telefoon binnenkomen vanuit het publiek. Deze vragen hebben in de meeste gevallen betrekking op milieuvraagstukken die in de campagnes van Natuur & Milieu onder de aandacht zijn gebracht door mediaoptredens, publicaties en nieuwsbrieven, zoals de campagne ‘Nieuwe Warmte’ en de campagne ‘Vlieg op met belastingvrij vliegen’. Daarnaast ontvangt de publieksservice ook vragen rondom onze inkoopacties.

Alle vragen werden in 2018 beantwoord door een vast team van vier betrokken vrijwilligers, onder leiding van een inhoudelijk coördinator. In 2018 zijn 1.234 publieksvragen verwerkt, een daling t.o.v. 2017 (1.381 publieksvragen). Van alle binnengekomen berichten waren er 23 kritisch over het handelen van Natuur & Milieu of een van onze partners. Hiermee is het aantal geregistreerde klachten gedaald ten opzichte van 2017 (63 kritische vragen). De belangrijkste oorzaak van de daling van het aantal klachten ligt aan een verandering binnen de Slimwoner-campagne. Vanaf 2018 kwamen de meeste vragen of klachten over deze campagne niet meer binnen bij Natuur & Milieu, maar werden deze rechtstreeks afgehandeld door de partners van deze campagne. De gemiddelde afhandeltijd was 7,4 dagen oftewel 5,4 werkdagen.

  • sponsor
  • sponsor
  • sponsor